DorienenDanique.reismee.nl

Laatste berichtje

Lieve allemaal,

Hier het laatste berichtje vanuit San Jose. Morgen vliegen we weer naar Cuba terug, dus daar zullen we niet meer op internet komen. Hier hebben we onze laatste avond en sluiten daarbij onze geweldige reis in Costa Rica af.

Het lijkt nog maar zo kort geleden dat we onze reis begonnen. We kunnen onze lichtelijk chaotische aankomst op Costa Rica nog als de dag van gisteren herinneren. De tijd is omgevlogen, maar dat is een goed teken gelukkig. We hebben super genoten, wat een belevenissen met zn tweetjes. Drie weken lang hebben we alle vrijheid gehad om te gaan en te staan waar we wilden, zonder enig idee wat ons te wachten stond. We hebben heel veel ervaring opgedaan en elke dag weer gedacht; we zien wel waar we terecht komen. Gelukkig is dat altijd goedgekomen en soms stonden we er zelf ook van te kijken hoe we het elke keer weer voor elkaar hebben gekregen. We hebben ontzettend veel natuur gezien, de nevelwouden van Monteverde, het regenwoud van Fortuna, verlaten stranden, apen midden in de wildernis gezien, overweldigende watervallen en ga zo maar door....

Morgen vliegen we weer terug naar Cuba en zijn we weer ver verwijderd van de westerse wereld. We kunnen nog een paar keer genieten van rijst, bonen en kip, Cubaanse muziek, salsa-feestjes, lekkere mojitos, coco-taxi etc.

Wat we nog helemaal niet genoemd hebben, maar wat zeker wel een heeeeel groot verschil is met Cuba, is dat hier alles weer westers en dus eigenlijk zoals thuis ingesteld is. Je zou het een kleine cultuurshock kunnen noemen toen we aankwamen in Costa Rica na 3 weken lang Cuba.

Cuba is totaal geisoleerd van de rest van de wereld. Je krijgt nauwelijks buitenlands nieuws mee, nergens zijn reclameborden te zien, geen touroperators die excursies aanbieden, geen MCDonalds of iets wat daar op lijkt, alles is totaal anders. Toch neemt dat niet weg dat Costa Rica geen bijzonder land is. Beide landen hebben zo hun charme en dat hebben wij de afgelopen 6 weken mee mogen maken. Heerlijk!

Het avontuur is voor ons dus bijna afgelopen. Straks weer een lekkere bruine boterham met kaas en een glas melk (en niet te vergeten na 6 weken eindelijk een warme douche!)

Tot in Nederland!

Liefs Dorien en Danique

marjolein

nou, op een warme douche zit je hier echt niet te wachten hoor met een voorspelde temperatuur van 35 graden voor vandaag... haha!
goede terugreis en een fijne vlucht!
en dan tot snel!!!
xx

Noelle

Als je terug komt kun je hier nog ff doorbakken want het weer is hier heel goed!!
Tot snel, of ga je eerst nog een aantal dagen naar Apeldoorn?
xxx