DorienenDanique.reismee.nl

Playa Jaco!

Hola!

Hier weer een berichtje vanuit het heerlijk Costa Rica!

Gisterochtend (woensdag) zijn we vertrokken vanuit Montezuma. We hadden om half 7 de bus genomen, toen de ferry, taxi naar het busstation en toen de bus richting Playa Jaco! We hadden echter geen idee hoelang we moesten rijden en werden verschrikt na ruim 1,5 wakker. We hadden nog precies 5 km tot onze bestemming, net optijd dus.

Playa Jaco stond in onze reisgids omschreven als de ' vrolijkste en grootste badplaats van heel Costa Rica!' En bij aankomst gaven we onze reisgids meteen gelijk! De relaxte sfeer kwam ons al weer tegemoet en daar houden we van! We hadden echter nog geen idee waar we die avond zouden slapen, dus eerst maar eens op zoek naar een hostel. Het aanbod was maar karig,wat je niet zou verwachten in een badplaats', er waren echter wel veel resorts. We kwamen na enkele minuten een hostel tegen, maar al snel bleek dit veels te duur te zijn voor wat we er voor kregen en in vergelijking met de afgelopen dagen. Toch nog maar even op pad. Ondertussen was het midden op de middag, zo'n 38 graden en met zware rugzakken op valt het dan niet echt mee. Uiteindelijk is Danique met de rugzakken op straat gaan zitten en is Dorien op pad gegaan. Na 10 minuten had ze iets gevonden; Apartotel Tropical Garden. (dat klonk leuk!) We vragen ons af hoe we het telkens weer voor elkaar krijgen, maar ook deze slaapplek is weer helemaal perfect. We hebben een eigen appartement met een eigen keuken, badkamer, tv, airco, balkon, heeeeeeeerlijk! En nog het beste van alles; een zwembad!! Al snel bleek dit ideaal te zijn, want ook hier is de zee wederom te gevaarlijk om in te zwemmen. Jammer maar helaas. Onze kamer ligt midden in een tropische tuin (wat de naam van het hotel al zegt, maar je weet het tenslotte maar nooit) met bananenbomen, kokospalmen en allerlei beesten als eekhoorns, leguanen, kolibri's etc. (foto's volgen nog) Heerlijk plekje, midden in het centrum en toch natuur.

Deeigenaren van ons hotel zijn superaardig. Bij aankomst zagen ze onze lichtverbrande armen en daar hadden ze wel een middeltje tegen, namelijk de Aloe-vera plant! Die blijkt nu naast onze kamer te groeien, dus elke dag kappen we een stuk van de plant af en smeren de gel die eruit komt over onze verbrande plekken, werkt 1000 x beter als aftersun!

Wat we op het moment uitvoeren is eigenlijk vrij weinig. Omschrijving: zonnen, zwemmen, zonnen, zwemmen en af en toe ananas eten (nummer 1 exportproduct hier). We houden het hier nog wel een paar daagjes vol. We hebben toch nog wel even gekeken of er een leuke excursie in de aanbieding was, we hadden namelijk gehoord dat er krokodillensafari's worden georganiseerd (spannend!) Maar wat blijkt, 50 dollar per persoon voor nog geen uur safari. Dan maar een keertje naar de dierentuin in NL.

Zaterdagochtend gaan we weer verder richting Quepos en Nationaal Park Manuel Antonio, schijnt ontzettend mooi te zijn, dus we zijn benieuwd! (en daarna is het alweer bijna tijd om te vertrekken)

Muchos besos, Dorien en Danique