DorienenDanique.reismee.nl

Relaxen in Montezuma

Buenas!

Zoals beschreven gaat de tocht verder richting het Nicoya-schiereiland!

Als eerste hebben we om half6de bus genomen naar San Ramon, een klein dorpje in de omgeving. Dit was een trip van ruim een uurtje, dus dat viel nog wel mee. Daarna moesten we een aansluiting halen, ergens in de stad, maar geen idee waar. Gelukkig zijn de Costaricanen ontzettend behulpzaam. Mocht je ergens lichtelijk verdwaald rondlopen als toerist, binnen 2 minuten staat er iemand naast je om je te helpen. Ideaal! Op naar het busstation voor de volgende bus naar Puntarenas. We moesten een uurtje wachten, maar daarna ging de tocht weer verder. Na 2,5 uur kwamen we rond half 11 aan in Puntarenas. We hadden al snel gezien dat dit niet een stad is waar je gezellig wilt rondlopen en besloten daarom om maar meteen verder te gaan. We stappen de bus nog niet uit of er staat een taxichauffeur naast ons. Met 1 woord gezegd te hebben; ferry! , brengt hij ons meteen naar de haven. We kopen snel een ticket en hebben om 11 uur de boot. (Kunnen we toch trots op zijn dat we dit hebben gehaald) Heerlijk genoten op de boot, uurtje gevaren en toen waren we klaar voor het volgende traject. We wisten namelijk niet precies waar we heen wilden, maar er stond een bus klaar naar Montezuma en daar zijn we dan ook maar meteen ingesprongen. Nog geen 5 minuten later reed deze weg, dat ging lekker vlot. Na 2 uurtjes rijden kwamen we aan bij Montezuma. Onderhand zijn we gewend dat als je uitstapt er meteen opdringerige hoteleigenaren op je afstappen met hun foldertjes om een kamer aan te bieden. Maaaarrr, wij stappen uit, niemand te bekennen, wat een rust! Al snel kregen wij door dat Montezuma vooral een plaats is om te relaxen! Het volk wat hier rondloopt zijn vooral wat verdwaalde toeristen die eigenlijk opzoek zijn naar avontuur, hippies, surfdudes en nog wat vreemde types die zich nergens druk over lijken te maken. Dit sprak ons wel aan na een drukke en intensieve week! Na even zoeken hadden we een leuk hostelletje opgezocht, dit maal mét koelkast, handdoekenen airco, heerlijk! Spullen aan de kant gegooid en meteen geraced naar het strand, daar kwamen we nou eenmaal voor! De kust is hier ontzettend mooi. Het strand ligt aan de rand van een oerwoud, geweldig! De zee is echter wel erg ruig en we kunnen de zee dan ook helaas niet in. Maar bakken op het strand maakt alles goed! Het weer is hier namelijk fantastisch. De buien vallen ´s nachts, beter gepland kan bijna niet.

De dag na aankomst hebben we een hele dag lang geluierd op het strand en vooral niets, maar dan ook niets gedaan! We hebben nog wel zelf gekookt, om toch nog iets nuttigs uit te voeren. Op dag 3 hadden we een excursie gepland; Isla Tortuga! Dit tropische paradijs met bounty-strand konden wij toch echt niét overslaan.

En maar goed dat we hierheen zijn geweest. We zijn net terug van de excursie en hebben echt een heerlijke dag gehad.Eerst een uurtje met de boot naar heteiland en daarna 2 snorkelsessies.Het snorkelenviel wel een beetje tegen aangezien het water troebel was geworden door de regenval van de nacht ervoor, maarja daar konden we ook niets aan doen. Toch nog wel wat gekleurde vissen gespot en daarna geluched op het eiland.(verse vis van de bbq!) Hierna hadden we nog ruim 2 uurtjes om te luieren op het strand, wat we dan ookzeker gedaan hebben.Om 3 uur gingen weweer terug met de boot. Het weer was inmiddels een beetje omgeslagenmaar dat maakte de terugtocht juist leuker.De zee werd steeds wilder en we gingen met de speedboot terug, iets leukers is er op dat moment niet! We waren blij dat we heelhuids terug zijn gekomen.

Net even een pizza gegeten en straks is het tijd om de tassen weer in te pakken. Morgen trekken we namelijk weer verder, richting Jaco, dus weer naar het vasteland. Het zal weer een behoorlijk trip worden, maar we gaan ook weer een stuk met de boot, dus dat is ook wel weer heel lekker! Onze route hebben we inmiddels een beetje omgegooid. Eigenlijk stond morgen Mal Pais op de planning. Nu hebben we een aantal toeristen gesproken en nu blijkt dat daar op het moment helemaal niéts, noppes,nada te doen is.Een goede reden voor ons om daar dus niet heen te gaan en de andere kant weer op te gaan.Als alles goed gaat hebben we straks nog 2 dagen over, waarschijnlijk net genoeg om nog eenuitstapje te makennaar Tortuguero, naar de Caribische kust.

We zullenwel zien hoe alles verloopt, iniedergeval genieten we met volleteugen!

Veel liefs, Dorien & Danique

Michelle

Hai,
Super leuk elke keer weer jullie verhalen te lezen! Jammer van de regen af en toe maar wat gaaf wat jullie allemaal ondernemen en zien!

Geniet-ze verder!

Liefs Michelle