DorienenDanique.reismee.nl

Helaas, geen Tortuguero

Hola!

Daar zijn we weer, maar helaas niet vanuit Tortuguero. We zijn gisterochtend weer om 6 uur met de bus vertrokken richting San Jose. Dit was een lange en zware rit aangezien de bus helemaal vol was en wij dus 3,5 uur op de grond hebben moeten zitten. (blijkbaar moest je een ticket kopen) Uiteindelijk kwamen we om half 10 aan in San Jose. De bus om 10 uur richting Puerto Viejo ging helaas niet omdat de weg afgesloten was. Om half 12 hadden we uiteindelijk de bus die wel ging. Normaal duurde dit ritje maar 1,5 uur, maar aangezien we een omweg moesten nemen (net als de andere helft van Costa Rica) hebben we erg lang in de file gestaan en kwamen we uiteindelijk na 4 uur aan. We hadden echter niet veel tijd dus het kwam ons nou net vandaag wel heel slecht uit. We zagen echter geen enkele toerist terwijl dit de toegangspoort moest zijn naar het toeristische Tortuguero en hadden dan ook het gevoel dat er iets niet klopte. En welja, na even gevraagd te hebben bleken we helemaal verkeerd te zitten. We konden blijkbaar nog wel met een boot vanuit de haven dus namen we de taxi erheen. Deze totaal-niet-engels-sprekende taxichauffeur had ons helemaal verkeerd begrepen en zelf wisten we ook niet helemaal meer waar we nou beland waren. Uiteindelijk kwamen we na een megaduur taxiritje ergens in de middle of nowhere uit. Ondertussen was het al half 5 en we hadden nog maar weinig tijd. Geen hotel te zien en er ging ook geen bus naar het stadje waar we wel heen moesten. De taxi zou ons opnieuw vreselijk veel geld kosten, dus dan maar de enige bus pakken die nog wel ging, terug naar San Jose.

Flink teleurgesteld kwamen we uiteindelijk om half 7 aan in San Jose. Dat was flink balen. Ruim 12 uur gereisd en uiteindelijk nergens beland waar we wilden komen. Toch laten we ons de laatste 2 dagen niet verpesten en proberen er nog iets leuks van te maken, zelfs in San Jose. Het weer zit ons tot nu toe mee, dus we vermaken ons wel.

Veel liefs, Dorien en Danique

Bert en Jannie

Wel een belevenis, maaaaar
* geen prijsafspraak??
* de bestemming niet op de kaart aanwijzen bij een taxichauffeur die geen (?) taal spreekt??
* geen richtingsgevoel? Sorry, da's vragen naar de bekende weg. Haha.

Och, het overkomt ons allemaal wel eens. Maar je kent het spreekwoord, toch ..........

tante edith

nou nou jullie hebben wel een belevenis achter de rug.
ik dacht al maken ze nou niets vervelends mee ?
aangezien ik andere verhalen heb gehoord van ria dekkers. ik hoop dat jullie de laatste dagen nog lekker genieten

nicky

hey dorien
wnr kom je eens naar huis want het word vord saai nu je er niet bent , en met de musical zijn we al ver vooruit gegaan. nou hopelijk kom je snel thuis

xx nicky ( mis you )

lisa

dorientje toch ! het wordt tijd dat je alles komt vertellen !
veel plezier nog
xx Lisa van der steen