DorienenDanique.reismee.nl

Manuel Antonio

Daar zijn we weer!

Gisterochtend zijn we vertrokken uit Jaco en na (al!)1,5 uur kwamen we aan in Quepos, de plaats waar wij gepland hadden om 2 dagen te blijven.Alleen, 1 punt..De stad leek zo saai, mega-toeristisch, niets anders dan souvenirswinkels te hebben, en vooralgeen strand, dat wij besloten om de sfeer op te gaan zoeken in een plaatsje verderop, Manuel Antonio.

De mensen waren dan wel weer erg aardig in Quepos. We gingen eerst wat eten voordat we verder gingen met de bus. Onze ober was erg nieuwsgierig wat onze reisplannen waren en nog bijna voordat we hadden vertelddat we doorgingen naar Manuel Antonio, had hij de buschauffeur al aan ons voorgesteld en verteld dat wij over een kwartiertje gezellig met hem in z'n bus meegingen. Ze schoven allebei nog niet aan tafel. Eenmaal bij de bus aangekomen was de buschauffeur op zijn beurt weer nieuwsgierig naar waar wij gingen slapen. Wij hadden verder geen idee, onder het motto ' we zullen wel zien' . Hij wist echter wel een leuk hostelletje voor ons. Prima, dat is dan ook weer geregeld... (uiteindelijk bleek deze vol te zijn, maar het was toch een leuk idee)

Nu vertoeven we 2,5 dag in Manuel Antonio en het bevalt ons prima! Mooi strand waar we eindelijk de zee in kunnen!! ( wel grote golven!!) Daarnaast nog veel gezellige restaurantjes en dit is het eerste stadje waar het echt druk is en veel mensen zijn, dat maakt het gezellig!

Daarnaast zijn we nog 2 klasgenootjes, Kellie en Nadia, tegengekomen op het strand. Supertoevallig en heeeel erg gezellig! We hebben met z'n 4en wat gegeten en toen nog wat gedronken in Quepos. De volgende dag moesten zij alweer vertrekken, maar we zien elkaar in Cuba weer!

Vandaag zijn we naar het Nationale Park Manuel Antonio gegaan, nog geen 50 meter lopen van ons hostel. Het park is omgeven door een aantal stranden en dat leek ons wel wat. Het eerste strand wat we tegenkwamen was supermooi en daar hebben we even gelegen, maarrr niet alleen! Al snel sprongen er dieren vanachter rotsen en bomen vandaan, echt geweldig! Wasberen en leguanen waren nog geen 2 meter van onze handdoeken. De wasberen zijn net apen en hadden dan ook al snel zakken chips van een familie naast ons te pakken.

Even later zijn we verder gewandeld, op naar het volgende strand. Onderweg zijn we heeel veel apen tegengekomen, echt een stuk of 10! We hadden echt het idee midden in de wilde natuur te zijn. Het strand wat daarna kwam was nog mooier! (vooral omdat we hier bijna de enige waren)

Als laatste zijn we weer teruggegaan met een bootje naar het hotel. We zijn op het moment opzoek naar een excursie voor morgen, maar we weten alleen nog niet wat het wordt, aangezien er heeel veel leuke dingen zijn om te doen (maar helaas ook erg duur), dus moeten we kiezen!

Straks nemen we nog een bus naar een marktje om daar nog even rond te lopen en dan is de dag alweer voorbij!

Het weer zit ons gelukkig nog erg mee! Hele dag zon gehad (terwijl voorspellingen alleen maar regen aangeven) en zijn dus ondertussen al lekkerbruin!Overmorgen gaan we terug richting San Jose! We maken nog 1 uitstapje naar de Caribische kust en dan zijn de dagen helaas al om hier in Costa Rica. De tijd gaat verschrikkelijk hard!

Tot snel,

Veel liefs, Dorien en Danique

Bert en Jannie

Wij zijn eruit. Onze eerstvolgende verre reis is naar CR.
Bedankt voor het verkennen. Haha.

ik kan geloven dat jullie nog geen zin hebben om naar huis toe te komen wat hebben jullie toch een machtig mooi vacantie gehad zeg. ben wel een tikkeltje jaloers. alvast een goede reis naar huis. dikke kus van ons