DorienenDanique.reismee.nl

Veilig aangekomen!

Hola!

We zijn er! Onze eerste indruk? Cuba is uniek, dat zagen we de eerste paar minuten al.
Vanuit de lucht zagen we de helderblauwe zee, de groene bossen, rode tabakplantages en het overweldigende Havana op ons zien wachten. Na een vlucht van maarliefst bijna 10 uurtjes kwamen we om 7 uur 's avonds aan, met jawel 30 graden! Daar kan Nederland nog iets van leren. Al snel blijkt dat je Cuba niet zomaar binnenkomt. Een strenge douane die niet al te vriendelijk holaterug zei, oftewel: dodelijke stilte, zat onze visa eens goed te bekijken. Na een mooie foto met de webcam voor de cubaanse geheime dienst, waren we voor de bagagecontrole aan de beurt en daarna WEER voor een formulier aan de beurt. De chaos begon met de koffers. De bagage was over 2 banden verdeeld en 1 van de studenten was de pechvogel helemaal geen bagage te krijgen. En wat doen we dan? Juist, naar de Lost-and-Found! Met wat handen en voeten moeten we morgen opnieuw naar het vliegveld.
Hierna zijn we de bussen ingegaan om de eerste sferen van Cuba op te mogen snuiven. Onderweg naar het hotel hebben weChe Guevara, Fidel Castro, Jose Marti al ontmoet, tussen alle oude lada's door.Eenmaal ingecheckt (onder genot van een Cuba Libre) stond ons een ijskoude douche te wachten, maar daar waren we ook wel een beetje aan toe met die hitte. Typisch Cuba en nog eens typisch Cuba.

Ondertussen is het al half 12, dus na een lange dag stappen wij ons bedje in.
Morgen staat ons een drukke dag te wachten. 7 uur eruit, dan naar de talenschool en een stadswandeling door Havana, en als het goed is EEN DUIK IN HET ZWEMBAD OP HET DAK

Laughing

Hasta luego!

Liefs, Dorien & Danique

Reacties

Reacties

silke

heey doerientje

jij hebt het daar zeker wel goed zeker met die 30 graden ookal is het wel een beetje te warm voor mij en ook zo`n lange vucht. en donderdag zal het ook wel goed gaan en ik heb er ook zin in.

-xxxjes-silke en marlie sofie feliene sabiene sanne en jodie.

Nienke

Hee dani!
Hoe was het op schiphol? waren er nog mensen die je uit kwamen zwaaien hihi;)
ik wil je even een wijze raad meegeven hoor..
In cuba is het verstandig om je WEL in te smeren ;)
is het hotel mooi? zit je samen met dorien op een kamer?
xx

Marjolein

Goed te horen, je weet ik ben niet de grootste fan van vliegtuigen... dus ben blij dat je veilig bent aangekomen!
Geniet!

xx

Marloes

Ha Danique!
Wat een avontuur zeg!
Ik wil je graag een ding meegeven: Geniet er heel erg van, want voordat je het weet is het voorbij..!
Ik hoop dat je daar een hele mooie, warme, geweldige, avontuurlijke, veilige, insectloze en fantastische tijd zult hebben! (dit wens ik Dorien natuurlijk ook toe;-) )
Nogmaals Geniet ervan!
Veel liefs vanuit Kaapstad!

Noelle

Hee meiden,
Gelukkig goed aangekomen! Heel veel succes en plezier!
Kus Noelle

opa bert en oma doortje

komt je spaans je daar goed van pas. zeker vloeiend.
Maak maar veel verslagen , dan zien we het over 6 weken wel.

Bertus en Jannie

Hoi meiden.
Nog steeds geen nieuw verhaal? Hebben jullie het zo druk of wordt het een enorm verhaal? Haha.
We zien er naar uit want jullie maken nu al genoeg mee volgens ons.
Groetjes uit een zonnig en mooi Griekenland.

Karlijn

Hoi daanie!
Zwembad op het dak.. ik was al lichtelijk depressief maar nu helemaal.
Ik hoop dat je het naar je zin hebt? Niet te bruin worden he! Ondertussen ben ik al een doorgewinterde huisvrouw aangezien iedereen uit de familie op vakantie is.
Je moet wel een nieuw verhaaltje schrijven hoor, ben namelijk erg benieuwd.
Volgend weekend hoor je waarsch. pas weer wat van mij aangezien ik weer op de kazerne zit.
Ik wil ook foto's zien!!
Al een cubaan aan de haak geslagen trouwens?
Zijn de spulletjes al uitgedeeld?
Nou lief zusje, ik moet de vaatwasser uitpakken, strijken en schoonmaken dus ik hou het hierbij.
Doe voorzichtig en veel plezier verder.
Hele dikke kuffel, je zusje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!