DorienenDanique.reismee.nl

Vamos a la playa!

Buenas dias!

Eindelijk weer enig bericht vanuit het verre Cuba. Zodra er een computer te zien is proberen we een verhaaltje te schrijven, bellen gaat nu eenmaal niet, dat kost hier 2,50 euro per minuut!

We zijn onze rondreis door Cuba gestart en nu vliegen de dagen nog sneller om dan ze al gingen. Als eerste zijn we gestart in Cienfuegos, een klein maar gezellig plaatsje. Een stad vol kleurige huizen en daarnaast hadden we een heerlijk hotel waar we voor het eerst de zee ingesprongen zijn! Het water is alleen zo warm dat het niet echt verkoelend is, maar we mogen niet klagen! We hebben een stadswandeling gehad.

De volgende dag stond een natuurwandeling op het programma, genaamd El Nicho. Het was een wandeling van ongeveer 2 uurtjes waarbij we flink moesten klimmen maar waarna we heeeeerlijk konden afkoelen in 1 van de zoetwatermeren van de watervallen, midden in de wildernis! Een superleuke dag gehad, even iets heel anders dan rondwandelen in een stad!

Hierna hebben we onze route vervolgd naar het koloniale Trinidad! Trinidad is een ontzettend mooie stad, maar daarnaast ook heel toeristisch en dat komt de sfeer dan weer niet zo ten goede. Wel is het DE stad waar men van salsafeestjes houdt en daarom konden wij deze natuurlijk niet overslaan! Overal waar je komt of eet is muziek te horen, echt ongelooflijk maar wel superleuk. Ook hier hadden we een hotel, maar nog mooier dan de vorige!! Hier was alles all-inclusive en dat betekent genieten! Een heerlijk strand waar we ook met onze snorkels nog heel veel mooie vissen hebben gezien, nog geen 10 meter van de branding af.

Vandaag zijn we aangekomen in Sancti Spiritus. Onderweg hebben we nog een toren bezocht en zelfs een spectaculaire treinrit gemaakt. (je kunt je ongeveer wel voorstellen wat voor een treinen ze hier kennen in Cuba) Oorspronkelijk was het plan om half 10 's ochtends te vertrekken maar al snel bleek dat de trein (uiteraard) kapot was en dus het weer even duurde voordat er een nieuwe kwam. Uiteindelijk maar een uurtje gewacht (wat niet meevalt in deze hitte, het is hier nu elke dag rond de 38 graden) et voila! Nieuwe trein en daar gingen we. Nog geen 3 minuten later stapt al weer een muzikant in de trein en zingen we met zn allen de cubaanse nummers weer mee die iedere toerist na 2 weken wel kent!
Cuba is echt geweldig!

Vanavond hebben we nog geen plannen gemaakt. Morgen hebben we hier eerst een stadswandeling en daarna gaan we verder naar Ciego de Avila! Overmorgen belanden we dan in Cayo Coco, een paradijs op aarde waar iedereen naar uit kijkt. (een eiland met alleen maar bounty-stranden!)

We zullen zo snel mogelijk weer enkele foto's erop zetten!

Muchos besos,

Dorien & Danique

Bert

Wow 38 graden? Da's wel heeeel warm.
Gelukkig morgen naar de mooie stranden toe. Wat zal dat gaaf zijn. Niet te veel mooie foto's maken hoor. Ik denk niet dat ik dat trek. Haha. Vandaag namelijk op de golfbaan weggespoeld.
Geniet ervan!