DorienenDanique.reismee.nl

Einde van Cuba in zicht, Costa Rica here we come!

Hola!

Het einde van Cuba komt in zicht. Vandaag hebben we onze rondreis beeindigd in Havana en maandag zullen we vliegen naar Costa Rica, waar het echte avontuur kan beginnen!!!

Gelukkig kunnen we naar Costa Rica, er waren namelijk nog enkele problemen met het paspoort, maar dat verhaal volgt morgen....

De afgelopen week hebben we genoten van een heeeerlijk strand. Een dagje helemaal niets doen, daar waren we echt aan toe! Het is nog steeds erg warm, maar er komt nu een einde aan de hittegolf. Nu hebben we elke avond te maken met flinke onweersbuien (en die gaan echt heel hard!) Gisteren hebben we de stad Santa Clara bezocht, de stad van Che Guevara. Hij is DE volksheld van Cuba omdat hij een belangrijke rol heeft gespeeld tijdens de revolutie.

Tegen de avond zijn we aangekomen in Varadero, het vakantieoord van Cuba. Maargoed dat we hier maar 1 dagje hebben gezeten, op enkele reusachtige resorts na is hier helemaal niets te doen of iets moois te bekennen. Hier hebben we al afscheid van elkaar genomen, aangezien een aantal studenten vanavond al verder vliegen naar andere landen van Midden-Amerika. Wij hebben zelf morgen nog een dagje vrij waar we nog even kunnen genieten van Cuba, want we gaan Cuba wel missen hoor! De relaxte sfeer, de eeuwige Cubaanse vrolijkheid en muziek, het ongevarieerde eten (kip, bonen, rijst), de chaos, de verhalen van Cubanen, deCubaLibre (die 80% rum bevat, aangezien rumhier goedkoper is dan cola)en natuuuuurlijk de salsa!

Toch hebben we heeel erg veel zin in ons avontuur in Costa Rica! We komen maandag tegen de middag aan waarna we rustig San Jose zullen verkennen. De volgende dag rijden we meteen door naar het zuiden, naar de kust toe. Hier schijnt een geweldig mooi strand te zijn dat tegen een prachtig regenwoud aanligt en dat mogen we natuurlijk niet missen!

We hopen in Costa Rica onze avonturen iets meer te kunnen beschrijven, aangezien daar internet een heeeeeel stuk goedkoper is!

Heeel veel liefs, Dorien & Danique

Noelle

Hee meiden,
Leuk verhaal!
Alvast heel veel plezier in Costa Rica!
xxx

Marjolein

Lieve Dani,

ben zoooo jaloers op je! super die foto's zeg! zit ik hier hard te ploeteren met deadlines en tentames, lig jij daar lekker op je ligstoeltje in zee heerlijk in het zonnetje! maar goed om te zien dat je het naar je zin hebt! ben benieuwd hoe costa rica is! gaat snel alweer de tijd...

heel veel plezier nog en geniet ervan!
xx Marjolein

Jannie

Hallo meiden,

Wat een geweldig verhaal weer en wat een prachtige
foto's. Dat strand, echt geweldig!!!
IK zie jullie genieten en dat kan ik begrijpen hoor.
Goede reis naar Costa Rica en pas goed op elkaar.

Ik kijk al weer uit naar een berichtje.

xxx

Jannie

Corrie Elders

Hallo meiden, Ik heb jullie verslag een beetje gevolgd en ook de foto´s bekeken. Wat ben ik jaloers op jullie!! Het is gewoon te gek wat jullie meemaken. Geniet maar van deze vakantie en de groeten ook van Opa en Oma Scholten en natuurlijk ook van Jan, Manon en Kristel.

Groetjes en nog veel plezier in verweggiestan

Corrie Elders