DorienenDanique.reismee.nl

Monteverde!

Hola!!

We zijn gisteravond veilig aangekomen in Monteverde, na ongeveer 4 uurtjes rijden. Viel ons 200% mee, aangezien we erg benieuwd waren in wat voor een roestbak we terecht zouden komen. Toch hadden we stoelen a la slaapstand, een stop bij een restaurantje na 2,5 uur en zelfs de chauffeurs wisselden netjes! En dat voor een land in Midden Amerika! Het laatste stukje ging erg langzaam, we hebben gaten in de weg gezien waar bijna je hele wiel in kan verdwijnen! Blij dat we er waren.

We zijn de bus nog niet uitgestapt of we worden aangesproken door een man die wel een leuk hotelletje voor ons heeft. Eerst bekijken, dan ja zeggen..en zodoende. Maar bij binnenkomst viel onze mond al open van verbazing (het was namelijk maar 7 euro per nacht), we hadden een deal! Toen het woord ´trip´ viel wist deze man niet hoe snel hij ons een excursie moest en zou verkopen!

Dat is aardig gelukt, want op de planning van vandaag staat: CANOPY-tour!! Dit hadden we in Cuba ook al gedaan, maar hier schijnt het 1000 x zo spectaculair te zijn. De laatste swing is bijna een kilometer lang!

Ook morgen blijven we niet thuis, maar staat een tocht van 2 uur gepland met een gids door de jungle! Onderweg hebben we al gezien dat het nevelwoud heel bijzonder en mooi is, dus we kijken er naar uit! Wie weet wat voor n rare beesten we tegen komen!

Overmorgen gaan we weer verder op pad richting La Fortuna, een plaatsje langs (op z´n brabants, oftwel NAAST) de vulkaan Arenal.

We hebben net een heerlijk ontbijtje gehad. Verse ananas, banaan en watermeloen met pancakes, het beste ontbijt in de gehele 3 weken! Wat een feestje!

Straks moeten we eerst nog naar de apotheek, Danique zit sinds dag 1 in Costa Rica helemaal onder de bulten, waarschijnlijk een allergie tegen een stom beestje dat hier rondvliegt, dus hopelijk is dat straks verholpen!

De ellende in San Jose zijn we al lang en breed weer vergeten, kortom het is genieten hier!! (ook het zonnetje komt er af en toe door!!)

Liefs Dorien & Danique

marjolein

ah, vandaar dat ze je aanzagen voor crimineel! ze dachten natuurlijk dat je bolletjes had geslikt, maar dat die op een andere plaats terecht waren gekomen! en zagen je bulten dus aan voor bolletjes... haha!

super leuk om jullie verhalen te lezen! geniet! xx