DorienenDanique.reismee.nl

Pura Vida

Pura Vida, zo wordt Costa Rica hier genoemd. Nou, dat hebben we gisteren en vandaag zeker gezien en meegemaakt!

Gisteren hebben we de Canopy-tour gedaan, zoals jullie op de foto´s al wel kunnen zien!
Waaauw, wat een ervaring! Twee weken terug hebben we ook al een canopy gedaan in Cuba, maar deze is nog 10000 x zo mooi! Wat een geweldige uitzichten. Je hangt zo honderd meter hoog! We begonnen met wat simpele swings om er even in te komen, maar we hadden betaald voor het hele pakket er omheen, dus daar moesten we dan ook goed gebruik van maken! Al twijfelden we erg toen we bij de Tarzan-swing aankwamen....De naam zegt het al, je hangt als een tarzan aan een touw en wordt heen en weer geslingerd. Nou is dat opzich nog niet zo eng, maar eerst maak je een behoorlijke vrije val. Elkaar wel 10000 x de moed ingepraat en daar gingen we. Misschien niet helemaal schreeuwend zoals tarzan,maar we waren trots dat we het hadden overleefd! Maarrr dit was nog niet alles. Het hoogtepunt was voor het einde bewaard, een Superman-swing! Geweldige ervaring. Je vliegt letterlijk over alles heen. Je wordt met je rug naar boven aan het touw vastgemaakt zodat je armen en benen helemaal vrij hebt. En wat een uitzichten... Costa Rica is een geweldig mooi land!

Toen we terug kwamen hebben we nog rustig wat gegeten en wat rondgelopen in het stadje ( wat overigens vooral uit souvenirswinkeltjes bestaat) en daarna lekker gaan slapen. De volgende dag werden we om 6.30 al weer opgehaald!

Vroeg uit bed.. Vandaag stond een flinke wandeling door het Santa Elena Cloud Forest op het programma, oftwel dwars door de bush bush met een vochtigheidspercentage van 100%..
We begonnen heel fanatiek en onze tour zou ongeveer 3 uurtjes duren.Met een gids gingen we op pad. De omgeving was wederom ontzettend mooi, het heet niets voor niets ´nevelwoud´. Een tijdje zijn we op zoek gegaan naar de Quetzal, de nationale vogel, maar deze kwam niet goed te voorschijn.. En toen de gids later bijna bij elke kever en plantje stil stond om er wat over te vertellen, hadden we het wel gezien... Maar het was toch een leuke ervaring!

We waren rond half 12 terug in het hotel, even een broodje gegeten en daarna ons eigen programma weer opgesteld.Door een aantal Nederlanders hadden we ons laten vertellen dat er in de buurt een ontzettend mooie waterval moest zijn, en zodoende. Een taxi geregeld en niet veel later kwamen we aan.. Ongeveer 45 minuten gewandeld ( of eigenlijk geklommen) en toen kwamen we aan bij de waterval... adembenemend!! (zie foto´s!) Sta je opeens met z´n tweetjes in the middle of nowhere bij een geweldige waterval van ruim 95 meter hoog! ( 2 na hoogste waterval van Costa Rica) Je kon er ook nog zwemmen maar na enkele pogingen hebben we dat maar achterwege gelaten (ijskouddddd)...

Kortom, 2 hele leuke dagen achter de rug! Morgen trekken we weer verder richting La Fortuna waar we een vulkaan gaan bezoeken!

Liefs, Dorien & Danique

Bram

hallo dames!!!!

Klinkt allemaal goed daarzo in de bergen van monteverde!!!! Vet gaaf hé, die taran swing!!!
Veel plezier nog en tot snel;)

Bram